wtorek, 25 lipca 2017
206 dzień roku,
Dzisiaj są imieniny jakuba, Krzysztofa, Walentyny
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
BIP     |     BAZA NOCLEGOWA     |     Wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży      |     NOWINY24     |     Wiadomości z Polski     |
Znajdujesz się w: Strona główna / TURYSTYKA / Szlaki i trasy turystyczne / Ścieżka historyczno - przyrodnicza „RABE”
LINKI
Mapa dojazdu
Baza noclegowa
Baza firm
Na starej fotografii
E-kartki

Ścieżka historyczno - przyrodnicza „RABE”

Ścieżka historyczno - przyrodnicza "RABE" na mapie

Ścieżka oznoczona kolorem żółtym

Długość: 1,5 km po trasie: z m. Rabe (kościół) do ścieżki historyczno–przyrodniczej  na Żukowie.

Czas przejścia ścieżki do góry - 50 min.

Czas przejścia ścieżki z powrotem w dół - 35 min.

Ścieżka znakowana żółtym paskiem na białym kwadracie, zaczyna się w Rabem, obok  kościoła, dawnej cerkwi z 1858 roku. W Rabem położonym przy obwodnicy bieszczadzkiej  znajdują się także prywatne pensjonaty, agroturystyka i stadniny konne. Początek ścieżki od słupa z drogowskazem, mapą ścieżki i tabliczkami informacyjnymi. Przechodzimy przezszosę i za drogowskazami idziemy drogą utwardzonąmijając mostek na potoku Pastewnik,dochodząc do słupa z drogowskazami. Tablica tu zawieszona informuje, że dalsza droga prowadzi przez teren prywatny, tylko wg oznakowania. Podobnie dalej na zakręcie ścieżki napołudniowy wschód, kolejna tablica informująca o terenie prywatnym i drogowskaz ze wzmianką o przebiegu ścieżki pomiędzy terenami prywatnymi. Dalej ścieżka prowadzi wg oznakowania na tyczkach na widokowe wzgórze z rosnącymi tu starymi czereśniami. Stąd widoki na górną wyżej położoną część wsi Rabe, kościół, pensjonaty i przeciwstok tzw. Złotej Góry z uprawnymi polami wsi. Idąc dalej mijamy z prawej strony liczne krzaki tarniny, dochodząc do małego potoku, dopływu Pastewnika, płynącego z lewej strony ze stoków Żukowa. Drogowskazy na słupie pokazują dalszy przebieg ścieżki skręcający za potokiem ostro w lewo. Idąc dalej przez młody las świerkowy pomiędzy jarem wspomnianego dopływu Pastewnika a łąką z prawej strony dochodzimy do wygodnej drogi zrywkowej prowadzącej pod górę a za zakrętem drogi w prawo, dochodzimy do kolejnego węzła drogowskazów i zakrętu ścieżki w lewo. Stąd bardzo stromo do góry, ścieżka doprowadza przez stary las jodłowo - świerkowy na grzbiet Żukowa do końcowego węzła ścieżki koloru żółtego oraz koloru zielonego. Jest to skrzyżowanie wyznakowanej ścieżki "Rabe" i "Żukowem do Krainy Lipeckiej". Znajdujemy się na wododziale wód europejskich, oddzielającego zlewiska Morza Bałtyckiego i Morza Czarnego. Tu pomiędzy modrzewiami ustawiono słup z drogowskazami, tablicami i mapą ścieżek historyczno - przyrodniczych w Gminie Czarna. Od południa wspaniałe widoki 180° na Bieszczady oraz góry na terenie Ukrainy. Niestety z uwagi na tereny prywatne, ogrodzone wysoką siatką widoki można podziwiać tylko przez wspomnianą siatkę lub z terenów nieosiatkowanych ok. 1 km idąc ścieżką koloru zielonego na południowy wschód.

OPIS ŚCIEŻKI

INFORMACJA Grupa AA
Karpacka Agencja Rozwoju Regionalnego
Subskrybcja
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
Subskrypcja - dopisz - wypisz
Jak często odwiedzasz naszą stronę?
Kilka razy dziennie
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.