Przejdź do wersji zoptymalizowanej dla osób niewidzących i słabowidzących
Góra
Menu górne
Menu prawe
Treść główna
Dół strony

GMINA CZARNA
Czarna Górna 74
38-710 Czarna Górna

Tel.: 13 46 19 009
E-mail: sekretariat(at)czarna.pl

NIP: 689-11-90-205

Deklaracja dostępności

 

Wstęp

GMINA CZARNA zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.czarna.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2011-01-21
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-12-01

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 22 marca 2024

Metoda przygotowania oświadczenia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Lista kontrolna do badania zgodności stron internetowych z wymaganiami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych przeprowadzona 30.12.2022 można pobrać tutaj.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Urząd Gminy w Czarnej, sekretariat(at)czarna.pl*. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 13 461 90 09 wew. 32 lub 51. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Informacje dla osób niepełnosprawnych

Budynek: Urząd Gminy w Czarnej, Czarna Górna 74, 38-710 Czarna Górna;

Wejście do Urzędu: po lewej stronie budynku od strony drogi wojewódzkiej 896 poprzez schody, lub przy pomocy windy. Możliwe jest także wejście od strony Ośrodek Zdrowia w szczególnych przypadkach.;

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące;

Wejście nie jest zabezpieczone bramkami;

W budynku jest winda umożliwiająca wejście na parter urzędu gminy segmentu A;

Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze w segmencie A;

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na pierwszej kondygnacji;

W przypadku gdy Klient niepełnosprawny chce skorzystać z usług Urzędu Gminy w Czarnej, powinien skierować się do pokoju nr 4 w budynku Czarna Górna nr 74; Pracownik z pokoju nr 4, po zdefiniowaniu potrzeby Klienta zawiadamia odpowiednie merytorycznie stanowisko Urzędu;

Merytorycznie właściwą obsługę Klienta prowadzi pracownik powiadomionego stanowiska Urzędu;

Na prośbę Klienta, po załatwieniu Jego sprawy, pracownik Urzędu służy pomocą osobie niepełnosprawnej w opuszczeniu Urzędu;

Przed budynkiem Urzędu Gminy w Czarnej wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych:

  • od strony południowo-zachodniej - 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych
  • od strony północnej - 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem;

W budynku nie ma pętli indukcyjnych;

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidzących i słabowidzących.

Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi Klientów niepełnosprawnych, Klientów z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych Klientów, którzy zgłaszają taką potrzebę.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

w sprawie realizacji uprawnienia wynikającego z ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się 1 kwietnia 2012 roku weszła w życie ustawa o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje osobom niesłyszącym i doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.

W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług w Urzędzie Gminy w Czarnej, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w Sekretariacie Urzędu, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:

  • e-mail na adres: sekretariat(at)czarna.pl*
  • faksem na nr 13 461 92 33,
  • telefonicznie na nr 13 461 90 09
  • drogą pocztową na adres: Urząd Gminy w Czarnej, Czarna Górna 74, 38-710 Czarna.

*(at) zastępuje się znakiem @

Urząd Gminy w Czarnej
poprzedni miesiąc
następny miesiąc
pn wt śr czw pt so nd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
ETR
#SZCZEPIMYSIĘ
Facebook

Newsletter
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
Jakość powietrza

Statystyki
Licznik odwiedzin:
4 909 572
Dzisiaj:
449
Gości on-line:
4
Twoje IP:
3.129.22.135
projekt i hosting: INTERmedi@ zarządzane przez: CMS - SPI
ukryj pauza play
BIP     |     System Informacji Przestrzennej     |     Ostrzeżenia meteorologiczne     |     NOWINY24     |     Wiadomości z Polski     |     POGODYNKA     |     
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności.
Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.